Tapiolan Rotarien syyskausi on käynnistynyt kesätauon jälkeen vilkkaasti ja monipuolisesti. Ensimmäisen lounasesitelmän piti Risto Murto, Eläkevakuutusyhtiö Varman toimitusjohtaja. Hänen viestinsä meille oli, että eläkevarojen määrä on kyllä riittävä lyhyellä aikavälillä mutta pitkällä aikavälillä on syytä olla huolissaan, johtuen lähinnä väestörakenteen huonosta kehityssuunnasta.

Tämän jälkeen saimme kuulla Olli Isotalon (toimialajohtaja, Espoon kaupunki) esitelmän Espoon kaupungin tulevasta kehityksestä. Ja sitten tänään saimme kuulla Fingridin toimitusjohtaja Jukka Ruususen huolen ensi talven sähkön riittävyydestä.

Lisäksi olemme ehtineet pelata golfia, keilailla ja käydä hyväntekeväisyys-konsertissa. Kesällä autoimme lisäksi yhdessä Espoo- Meri Rotaryklubin kanssa Ukrainan Suomeen tulleita pakolaisia viemällä heitä tutustumaan meidän kauniiseen saaristoomme ja toimittamalla tarvikeapua. Koronatauon jälkeen on vihdoin käynnistynyt myös nuorisovaihto-toiminta.

Osallistuminen kaikkiin tapahtumiin on ollut hyvällä tasolla. Olenkin siis hyvin toivekas siihen, että kuluvan vuoden toimintasuunnitelman mukaiset tavoitteet saavutetaan ja olemme hienosti matkalla kohti visiotamme vuodelle 2030: ”Olemme elinvoimainen, Rotaryn tavoitteisiin sitoutunut klubi, jonka jäsenmäärä on vähintään nykyisellä tasolla”

Syysterveisin,

Kari Louhenkilpi, presidentti 2022-2023

kari.louhenkilpi@gmail.com

ps tervetuloa mukaan toimintaamme. Uudet jäsenet ovat tervetulleita loistavaan joukkoomme.

pps meillä ei ole viikottaista ”läsnäolopakkoa”