Tapiolan Rotaryklubin syyskausi jatkuu vilkkaana.

Olemme saaneet edelleen kuulla mielenkiintoisia esitelmiä. Viimeksi perjantaina (28.10.) kuulimme arkkitehti Jukka Sirenin ajatuksia Tapiolan alueen rakentamisesta ja historiasta sekä kolmen arkkitehtipolven merkittävistä saavutuksista. Jukan isoisä Johan S. Siren on suunnitellut mm Eduskuntatalon, Jukan vanhemmat Heikki ja Kaija Siren mm Otaniemen kappelin ja Bagdadin konserttitalon, joka nykyisin toimii parlamenttina. Jukka itse on suunnitellut mm Tapiolan Uimahallin, joka sekin on arkkitehtooninen taidonnäyte ja suojeltu rakennus. Jukka otti kantaa myös Tapiolan Tenniskeskuksen säilyttämisen puolesta. Kaupunkikeskus tarvitsee toimiakseen myös muita rakennuksia kuin pelkästään asuntoja, toimistoja tai kauppoja. Myös urheilu on kulttuuria. Lisäksi on hienoa kun lapset ja nuoret pääsevät harrastamaan liikuntaa helposti omalla asuinalueellaan.

Olemme syksyn aikana järjestäneet joitakin klubikokouksia ns hybridikokouksina. Tämä tarkoittaa, että esitelmiä on voinut seurata myös etänä. Alussa oli pieniä käynnistysvaikeuksia mutta nyt nämä alkavat sujua. Hybridikokoukset on tarkoitettu niille jäsenille, jotka matkan, sairauden tai muun syyn takia eivät voi olla fyysisesti lasnä kokouksessa. Itselleni oli todella hienoa seurata Espanjasta käsin klubimme jäsenen Mauri Hätösen mielenkiintoista esitelmää Suomen sähköistämisestä.

Klubiimme on nyt syksyllä tullut myös kaksi uutta jäsentä. Toivotan heidät lämpimästi tervetulleiksi.

Kari Louhenkilpi, presidentti 2022-2023