Tapiolan Rotaryt olivat mukana Helsingissä rotaryklubien järjestämässä Itämeri-tapahtumassa. Tukea Itämeren pelastamiseksi oli mahdollista osoittaa joko kasaamalla kirkkoveneellinen soutajia tai patikoimalla. Me patikoimme Pikku Finlandialta Töölönlahden ja Pohjoisrannan kautta Helsingin Yliopistolle Porthaniaan. Veneet soutivat saman matkan ja reitin varrella meillä oli tilaisuus kannusta soutajia.
Tilaisuuteen osallistui noin 300 rotaria, joista noin 70 oli patikoijia. Suomessa parhaillaan olevilla vaihto-opiskelijoilla oli oma venekunta, mukana myös meidän vaihto-oppilaamme Maria Perusta.
Tapahtuma päättyi yliopistolle, Porthaniassa söimme silakkapihvi-lounaan ja lopuksi osallistuimme asiaa käsittelevään kansainväliseen seminaariin.
Tapahtuman järjestelyt toimivat erinomaisesti ja seminaarin anti oli korkeatasoinen. Ensi vuonna mukaan uudestaan ja suuremmalla porukalla!