Kuvernööri Urmas Kaarlep yhdessa klubin hallituksen kanssa. Kuvernööri keskellä.

Piirin 1420 kuvernööri Urmas Kaarlep vieraili Tapiolan Rotaryklubin kokouksessa 11.11.2022. Piiriin kuuluu Uusimaa ja Viro kokonaisuudessaan.

Viron ensimmäinen rotaryklubi perustettiin jo vuonna 1930 mutta toiminta käytännössä lakkasi Neuvostoliiton miehityksen aikana. Nykyään Virossa toimii useita klubeja ja jäseniä on yli 600.

Kuvernööri kertoi meille näkemyksiään rotarytoiminnasta  ja rotarina olemisesta.

Hän puhuu hyvin suomenkieltä, jota oli oppinut alunperin ennen Viron itsenäisyyttä seuraamalla Suomen televisiota kuten monet muutkin hänen aikalaisistaan. Nykynuoret Virossa eivät hänen mukaansa enää puhu suomenkieltä kovinkaan hyvin.

Kiitos Urmas vierailusta ja lämpimästi tervetuloa uudelleen !