Vuositeema

Rotary Internationalin vuositeema 2021-2022

PALVELE- MUUTAT MAAILMAA

Rotary Internationalin presidentti Intialainen Shekhar Mehta on valinnut alkaneen rotaryvuoden teemaksi Palvele -muutat maailmaa.  Rotareiden tehtävänä yli 100-vuotisen historian  aikana on ollut ihmisten ja perheitten elämän parantaminen lukuisin eri tavoin. Mehta sanoo, että samalla kun parannamme toisten ihmisten elämää, muutamme paremmaksi myös itseämme ja omaa elämäämme.

Rotarin ohjenuorana oikeudenmukaisuus

Presidentti Shekhar Mehta toivoo rotareiden keskittävän alkaneena rotaryvuonna voimansa erityisesti tyttöjen elämän ja aseman parantamiseen maailmassa. Tytöille tulee tarjota mandollisuus koulutukseen, turvata taloudellinen asema ja mahdollisuus työuralla etenemiseen aina johtajuuteen saakka. Tässä työssä rotareiden arvoja ja ohjenuoria ovat monimuotoisuus, oikeudenmukaisuus ja inhimillinen tarve liittyä erilaisiin yhteisöihin,

Meitä rotareita tarvitaan tässä maailmassa ja meitä tarvitaan myöskin lisää, koska meillä riittää tärkeitä tehtäviä ja vähäosaisten auttamista. Tässä työssä rotareiden arvoja ja ohjenuoria ovat monimuotoisuus, oikeudenmukaisuus ja inhimillinen  tarve tehdä yhteistoimintaa muiden yhteisöjen kanssa. Olemme onnistuneet maailman laajuisen yhteistyön avulla lähes hävittämään Polion ja nyt osallistumme COVID 19 -viruksen torjuntaan, Palvelemme omia paikallisia yhteisöjämme ja elinympäristöämme. Uusin kärkiteemamme on luonnon ja ympäristön suojeleminen.

Uskon tämän kaken innostavan Rotareita. Rotarit rakastavat haasteita – Mehta sanoo.

Shekhar Mehta puolisonsa kanssa Kalkutassa

Ristiinan Rotaryklubin vuositeema

Oma klubimme keskittyy jäsenten aktivoimiseen, uusjäsen hankintaan ja klubin julkisuuskuvan kehittämiseen. Tahdomme tehdä Rotaryn saavutukset näkyvämmäksi.

Kokoontumistiedot

Paikka: