Keitä olemme

Naantalin Rotaryklubi on aktiivinen vuonna 1954 perustettu rotaryklubi. Kokoonnumme joka keskiviikko klo 17-18.30 tapaamaan toisiamme, kuulemaan kiinnostavia esitelmiä ja edistämään hyvää omalla paikkakunnallamme. Edistämme lähiseudun hyvinvointia, tuemme  kansainvälisen Rotaryjärjestön humanitaarisia projekteja ja osallistumme nuorisovaihtoon.

Klubimme on perustettu 21.05.1954. Kummiklubimme on Turun Linna – Åbo Slott. Klubissamme on noin 70 jäsentä. Olemme osa piiriä 1410. (Linkki ko.sivulle).

Harrastus, jolla on tarkoitus

Olemme keskittyneet nuorisovaihdon tukemiseen. Järjestämme nuoria Rotaryn kansainväliseen nuorisovaihtoon. Meidän mielestämme nuorisovaihto on mitä parhainta ruohonjuuritason kansainvälistymis- ja rauhankasvatusta.

Pääasiallinen varojen keruumme tapahtuu vuosittaisen Sataman Valot -tapahtuman avulla.

Pidämme arvossa kansainvälisen Rotary Internationalin ponnisteluja ja järjestön arvokasta työtä muun muassa polion hävittämiseksi maapallolta. Pelkästään tähän työhön Rotary on suunnannut runsaasti vapaaehtoisvoimaa sekä yli 1,2 miljardia US-dollaria. Klubimme pyrkii erityisesti lähiseudun hyvinvoinnin edistämiseen vuosittain ja tapauskohtaisesti lahjoittamalla rahaa eri kohteisiin tai suuntaamalla avustuksia tätä tarkoitusta palveleviin projekteihin.

Vaikuttava kansainvälinen verkosto

Rotary on Chicagossa 23.2.1905 perustettu kansainvälinen palvelu- ja hyväntekeväisyysorganisaatio. Rotary Internationalin kotipaikka on Evanston, USA:n osavaltiossa Illinoisissa. Tunnuslauseemme on Palvelu itsekkyyden edelle (Service Above Self).

Rotaryyn kuuluu 1,2 miljoona jäsentä 35 000 klubissa yli 200 maassa. Rotary on merkittävä kansainvälinen palvelu- ja hyväntekeväisyysjärjestö. Suomi on jaettu kuuteen rotarypiiriin, joista yhteen kuuluvat myös Viron klubit. Suomessa ja Virossa on yhteensä 300 klubia, joissa runsaat 10 000 rotaria.

Kokoontumistiedot

Paikka: