Projektit

Rotary on palvelujärjestö. Toimimme tunnuslauseemme Palvelu itsekkyyden edelle (Service above self) mukaisesti paikallisesti ja maailmanlaajuisesti. Kansainvälinen humanitäärinen palvelumme toteutuu Rotarysäätiömme koordinoimana ja hyväksyttyjen kumppaneiden kanssa.
Yksi yli 30 vuotta kestänyt projekti on Polion poistaminen maailmasta. Vuoteen 2017 mennessä oli rokotettu 39 eri maassa 430 miljoonaa lasta. Rahaa tähän on käytetty 100 miljoonaa dollaria. Työ jatkuu edelleen sillä sairastuneita lapsia löytyy vielä joitakin Afganistanista ja Pakistanista. Myös muualla on tullut joitakin tietoja sairastumisista.

Mikkeli-Naisvuori rotaryklubin lahjoitus Mikkelin Tyttöteatterille

Mikkeli-Naisvuori rotaryklubi on antoi apurahaa Mikkelin Tyttöteatterin tukemiseen 1450 euroa.

Mikkelin Tyttöteatteri

• Perustettu vuonna 2008 osana Myrsky-hanketta.
  • Ryhmän tarkoitus on mahdollistaa ilmainen teatteriharrastus osallistujilleen.
  • Toiminnan lähtökohtana on tehdä korkealaatuisia ja omaäänisiä esityksiä.
  • Esitykset valmistetaan ryhmälähtöisesti ja ryhmä itse vastaa käsikirjoituksesta, esiintymisestä ja muista työryhmän rooleista.

Järven Joulu

Toimintakausina 2022-2023 ja 2023-2024 olemme yhdessä Mikkelin Rotaryklubin kanssa  sekä jälkimmäisellä kaudella myös Ristiinan Rotaryklubin kanssa tehneet projektia nimeltään Järven Joulu. Siinä Anttolan ja Ristiinan koulujen kanssa olemme upottaneet kuusia järviin turoiksi jotka toimivat biologisina vedenpuhdistaja siten, että kuusiin muodostuu bakteerikanta jota pieneliöt syövät ja näitä sitten syövät kalat ja sudenkorentojen toukat yms. Näin saadaan vedestä poistettua epähuhtautta ja veden laatu paranee.

Koululaiset saivat ensin teorian opetusta asiasta. Sitten vierailtiin Mikkelin vedenpuhdistuslaitoksessa tutkimassa kuinka vettä puhdistetaan kaupungin jätevedestä.  Kuusien upotusten yhteydessä tehtiin vedenlaadun mittauksia ns. vesirepuissa olevilla testeillä.

Projetia oli auttamassa palokunta joka tarjosi venekalustoaan avuksi.

Kokoontumistiedot

Paikka: