Tervetuloa Mikkelin Rotaryklubin verkkosivuille

Rotaryssa johtajat, ongelmanratkaisijat, naapurit ja ystävät jakavat ideoita ja toimivat kestävän muutoksen parempaan aikaansaamiseksi.

Autamme yhteisöjämme

Noin 47 miljoonaa vapaaehtoistyötuntia vuodessa.

Toimimme sekä paikallisesti, että maailmanlaajuisesti.

Yhdistämme
ihmisiä

1,4 miljoonaa rotaria maailmassa.

Yli 46 000 rotaryklubia yli 200 maassa maailmassa.

Ratkaisemme ongelmia

Rahoitamme kestäviä hankkeita. Rotary säätiö myönsi yli 300 miljoonaa euroa eri puolilla maailmaa oleviin palvelu- ja hyväntekeväisyyshankkeisiin 2021.

Kokoontumistiedot

Paikka:
Ravintola Rauha
Ristimäenkatu 4
50100 MIKKELI

Aika:
Keskiviikkoisin klo 11.45-13.00

Ei tapahtumia

Toiminnan painopistealueet

Mikään haaste ei ole meille liian suuri. Yli vuosisadan olemme yhdistäneet kulttuureja ja mantereita. Puolustamme rauhaa, taistelemme lukutaidottomuutta, köyhyyttä ja sairauksia vastaan, autamme ihmisiä saamaan puhdasta vettä ja parempaa sanitaatiota sekä suojelemaan planeettamme ja sen luontoa.

Rauhan edistäminen ja konfliktien ehkäisy

Rotary edistää kulttuurien välistä ymmärrystä.  Koulutamme aikuisia ja nuoria johtajia ehkäisemään ja välittämään konflikteja sekä auttamaan vaarallisilta alueilta paenneita pakolaisia

Tautien ehkäisy ja hoito

Olemme päättäneet päästä eroon poliosta.  Koulutamme ja varustamme yhteisöjä myös muiden sairauksien pysäyttämiseksi ja terveydenhuollon saatavuuden laajentamiseksi.

Puhdas vesi, sanitaatio ja hygienia

Autamme tuomaan puhtaan veden, sanitaation ja hygienian yhä useammalle ihmiselle joka päivä.  Emme vain rakenna kaivoja ja kävele pois.

Äitien ja lasten terveys

Laajennamme pääsyä laadukkaaseen sairaanhoitoon, sanitaatioon, koulutukseen ja taloudellisiin mahdollisuuksiin, jotta äidit ja heidän lapsensa voivat elää ja kasvaa vahvemmiksi.

Koulutuksen tukeminen

Tavoitteenamme on vahvistaa yhteisöjen kykyä tukea perusopetusta ja lukutaitoa, vähentää sukupuolten välistä eroa koulutuksessa ja lisätä aikuisten lukutaitoa.

Yhteisöjen taloudellinen kehittäminen

Toteutamme palveluprojekteja, jotka edistävät taloudellista ja yhteiskunnallista kehitystä sekä luovat mahdollisuuksia ihmisarvoiseen ja tulokselliseen työhön.

Ympäristön suojeleminen

Olemme sitoutuneet tukemaan toimintaa, joka vahvistaa luonnonvarojen säilyttämistä ja suojelua, edistää ekologista kestävyyttä sekä yhteisöjen ja ympäristön välistä harmoniaa.

Liity mukaan

Jos haluat vaikuttaa, tule mukaan toimintaamme! Lähetä sähköpostia sihteerillemme.