GAMBIA GLOBAL GRANT
Ledande projekt
Finländska rotarrys gåva till världens barn

Loviisan Rotaryklubi-Lovisa Rotaryklubb

Uppdaterat 17.11.2019
GGG-projektets mål
• Gambia Global Grant –att till tre privata skolor anskaffas datorer, med program från lokala leverantörer .
• För att övervinna de problem bristen på ett fungerande  elsystem förorsakar anskaffas från lokala leverantörer solpanelselsystem.
• Till projektet hör exporterandet av finländsk ICT-kunskap. Finländska lärare hjälper lokala lärare i ICT-kunskap samt besöker skolarna årligen för  att övervaka projektet,.
• Projektet förverkligas i två etapper.
• I projektets uppföljs elevernas placering i samhällets olika uppgifter efter skolan. Uppföljningen fortsätter efter projektets avslutande.
• Projektet hjälper landet att utvecklas och att hålla  landets förhållande stabila. Samtidigt förbättras  flickornas möjligheter betydligt.

Tre skolor projekt

Tre skolor på stabil grund
            o Future Starts Now Gambia-School
            o EMMA-School
           o Malick Mendy tailoring School
• Till projektet har valts tre skolor som har grund- och verksamhetsfinansieringen i skick och garanterade. Skolorna har en framtid..
• Detta garanterar också ICT-undervisningens och  materialets underhåll och kontinuitet. Understödet till skolorna inverkar gynnsamt på när samhällets utveckling. I Gambia är familjen och släkten mycket viktiga. En sysselsatt yngling förbättrar hela släktens välmående.
• Skolorna och Banjuls Rotaryklubb är engagerade och aktiva i projektet. Banjuls klubb har bett Brusubs klubb med i projektet.
Kom modigt med i GGG-ledande projekt!

Rotaryhjälp är snabbaste vägen till målet

Tilläggsuppgifter: Lekuri@sci.fi, Janne Lepola 0400 626 885
Loviisan Rotaryklubi ry– Lovisa Rotaryklubb rf