Projektit

Rotary on palvelujärjestö. Toimimme tunnuslauseemme Palvelu itsekkyyden edelle (Service above self) mukaisesti paikallisesti ja maailmanlaajuisesti. Kansainvälinen humanitäärinen palvelumme toteutuu Rotarysäätiömme koordinoimana ja hyväksyttyjen kumppaneiden kanssa.

Lainattavia retkeilyvälineitä kyrönmaalaisille

Lainattavia retkeilyvälineitä kyrönmaalaisille on Laihian Rotaryklubin palveluprojekti, jonka tavoitteena on tuoda retkeilyvarusteita helposti, matalalla kynnyksellä lainattavaksi laihialaisille, vähä- ja isokyröläisille sekä ylistarolaisille ja samalla mahdollistaa ja kannustaa alueen asukkaita lisäämään retkeilyä ja luonnossa liikkumista. Lainaus tapahtuu Laihian kunnankirjastosta.

Projektin aikana klubi toteuttaa mm. erilaisia varainhankintatempauksia, joiden tuotolla klubi hankkii projektille uusia retkeilyvarusteita sekä huoltaa ja korjaa mahdollisesti rikkoutuvia varusteita. Vuonna 2022 välinehankintoihin saadaan myös EU:n maaseudun kehittämisen maatalousrahastosta tukea Yhyres-yhdistyksen pienten projektien ”Pöhinä” teemahankkeesta.

Lahjoita projektille

Leader-tuen ulkopuolella klubi haastaa kyrönmaalaisia lahjoittamaan projektin käyttöön omia hyväkuntoisia tarpeettomaksi jääneitä käytettyjä retkeilyvarusteita. Ideoimme mielellämme myös muuta sponsorointia yritysten tai muiden lahjoittajien kanssa.

Palvelu itsekkyyden edelle

Projektin kautta Laihian Rotaryklubi toteuttaa rotarien aatetta tehdä hyvää paikallisesti ja samalla mahdollistaa jäsenille mielekästä toiminnallista yhdessätekemistä.

Lisätietoja

Projektin suunnitelmat tarkentuvat talven 2021-2022 aikana. Lisätietoja sähköpostitse: rotary.laihia@gmail.com

Kokoontumistiedot

Paikka: