Kyrösjärven Rotaryklubilla oli ilo toivottaa tervetulleeksi vieraakseen puutarhuri Detlev Liebingin tiistai-iltana 26.9.20233. Liebing, joka on palvellut kunnan puutarhurina kolmen vuosikymmenen ajan ja jäi eläkkeelle vuonna 2012, jakoi arvokasta tietoaan ja kokemuksiaan puistojen kehityksestä Suomessa ja erityisesti Hämeenkyrössä.

Syntyjään saksalainen ja Gescherin kaupungista kotoisin oleva Liebing muutti Suomeen vaimonsa Anjan kanssa vuonna 1977. Ennen uraansa Hämeenkyrön kunnassa, hän toimi koti-isänä ja valmistui maisema-arkkitehdiksi Saksassa. Detlevin ja Anjan yhteinen intohimo ja sitoutuminen luontoon sekä rakennetun ympäristön parantamiseen huomioitiin vuonna 2018, kun heille myönnettiin ”Hyvä luontoteko” -tunnustus Suomen luonnonsuojeluliitolta.

Klubin jäsenet ja vieraat saivat nauttia inspiroivasta ja informatiivisesta alustuksesta, joka korosti viherympäristön merkitystä sekä kunnan että asukkaiden kannalta. Tapahtuma tarjosi mahdollisuuden oppia ja arvostamaan Hämeenkyrön luontoa ja sen rikasta historiaa.

Lue tarkemmin Timin sanomista.

Detlev Liebing. Kuva Erkki Kovalainen