Lyhyt tietoisku Kurikan Rotarypuiston alppiruusuista.

Isommalla alueella puron molemmin puolin on rotarien istuttamia alppiruusuja

Perinteeksi on muodostunut, että jokainen presidentti kautensa päätteeksi istuttaa oman alppiruusun puistoon.

Nämä alppiruusut ovat puiston polun Kurikantien ja Reinikantien puoleisella osalla molemmin puolin puroa.

Kyltissä, joka on kasvin juurella, on alppiruusun lajikenimi ja istuttaneen presidentin nimi.

Tällä alueella on myös Rotarypiirin ja kuvernöörien Venanzia Rizzin ja Arja Saarennon sekä apulaiskuvernöörin Iina Åmanin lahjoittamat alppiruusut.

Pienemmällä alueella on lahjoittajien nimettyjä alppiruusuja.

He ovat Kurikan kaupungin tunnettavuuteen ja kehittämiseen talouden, tieteen, yrittäjyyden tai taiteen kautta vahvasti puumerkkinsä jättäneitä henkilöitä ja yhteisöjä. Heistä useat ovat kurikkalaislähtöisiä vaikuttajia, jotka ovat lahjoittaneet varoja Kurikan Rotaryklubille nuorisotyön hyväksi.

Yrittäjiä ovat Jorma Ollila, Risto Käkelä, Pentti Viitala, Jaakko Aukia, Heikki Hakala, Birger ja Liisa Sahlberg, Jaakko Sillanpää, Matti Ollila, J.E Ujainen, joka on myös Kurikan Rotaryklubin perustajajäsen.

Tieteen henkilöitä ovat Niilo Säntti, Kaj Blåflied, Jouko Tuomisto sekä Sirpa Mattila.

Taiteen edustajia ovat Mikko Vaismaa, Eero Piirto, Raili Hulkkonen, Taina ja Mauri Niemen musiikki- ja teatteriperhe sekä Timo ja Ari Kivistö.

Talouden ja yhteiskunnan edustajia ovat Martta Ala-Reinikka, Paavo Tyrväinen ja Kalevi Kivistö.

Kurikan Rotaryklubin vaihto-oppilaita edustavat Antti Pelttari, Larissa Bruun, Pekka Mattila ja Maija Myllykoski.

Kiitämme kaikkia lahjoittajia.