Ilmajoen rotaryklubin perustava kokous pidettiin 22.1.1956 Ilmajoen Osuuskassan kokoushuoneessa. Tahti oli vauhdikas, eikä kulunut kuin 26 päivää perustavasta kokouksesta, niin Ilmajoen Rotaryklubi hyväksyttiin Rotary Internationalin jäseneksi.

Ilmajoen Rotaryklubin ensimmäiseen hallitukseen valittiin presidentiksi Tauno Luutonen, varapresidentiksi Paul Aalto, sihteeriksi Reino Jurvela, rahastonhoitajaksi Veikko Pirilä ja jäseniksi Niilo Koskiniemi ja Paavo Välimäki.

Ilmajoen Rotaryklubin  perustajajäsenet

Pankinjohtaja Paul Aalto, lainopin kand. Jyri Ala-Nikkola, toimitusjohtaja Eero Erkkilä, kelloseppä Esko Honkasalo, rautatien kirjuri Reino Jurvela, toimitusjohtaja Bertil Karjarinta, johtaja Eino Keskimäki, kunnanlääkäri Niilo Koskiniemi, vanhempi lehtori Olavi Lahti, nimismies Tauno Luutonen, kansakoulunopettaja Eero Malkola, taidemaalari Nandor Mikola, kunnanjohtaja Juho Mononen, toimitusjohtaja Paavo Mäkelä, osuuskassan johtaja Veikko Pirilä, maanviljelijä Sakari Pojanluoma, kirjailija Waldemar Rantoja, kauppias Eero Rauhala, toimitusjohtaja Niilo Saani, ekonomi Eino Välimäki, toimitusjohtaja Paavo Välimäki, yliluutnantti Arvo Yli-Rajala.

Nandor Mikola (s. 27.11.1911 k. 03.05.2006): ”Kaverukset” Yli-Lauroselan kolme aittaa