Mitä teemme

Rotarina sinulla on mahdollisuus toimia, vaikuttaa ja tehdä hyvää. Lisäksi saat mahtavan sosiaalisen verkoston ja elinikäisiä ystäviä niin kotipaikkakunnaltasi kuin maailmanlaajuisesti. Voit myös verkottua oman harrastuksesi jakavien muiden rotareiden kanssa rotareiden moninaisissa kansainvälisissä harrastusryhmissä.

Rotaryklubit kokoontuvat joko viikoittain tai rotaryklubin harkinnan mukaisesti harvemmin. Toteutamme palveluprojekteja ja tuemme humanitaarisia projekteja koordinoivaa Rotarysäätiötä. Saamme viikkokokouksissamme kuulla mielenkiintoisia esitelmiä. Koulutamme jäseniämme eri tehtävissä toimimisen kautta ja kehitämme heidän eettistä johtajuuttaan.

Haluamme rotareina vaikuttaa ajankohtaisiin haasteisiin. Tartumme toimeen pysyvien muutosten aikaansaamiseksi – ympäri maapalloa, yhteisöissämme ja itsessämme.

STRATEGIA 2021-2025

TAUSTA

Rotarypiiriin 1420 kuuluva  Helsinki City West Rotaryklubi on perustettu 1998. Klubin jäsenmäärä on vaihdellut 20 ja 40 jäsenen välillä ja on 25 vuonna 2020. Klubi ottaa jäsenikseen täysi-ikäisiä, hyvämaineisia eri ammattialoja edustavia henkilöitä.
Klubi on toteuttanut kokoonsa nähden vaativia humanitaarisia projekteja, esim. Ruanda I-III.
Klubin jäseniä on osallistunut sekä piirin että monipiiriorganisaation tehtävien hoitoon.
Klubi on aktiivinen nuorisovaihdossa ja panostaa projekteissaan usein nuoriin.

Klubin toimintatapa on yhteisöllinen ja se suhtautuu uusiin asioihin ja haasteisiin ratkaisukeskeisesti.

Toimintavuosien aikana kokouspaikka on vaihtunut useasti, mikä on muokannut klubia joustavaksi ja ketteräksi.

Klubin kantavia arvoja Rotaryn ydinarvojen ohessa ovat avoimuus, kunnioitus, rohkeus ja uskallus.

VISIO

Klubi toimii Rotaryn tunnuslauseen Palvelu itsekkyyden edelle – Service Above Self  hengessä ja kasvattaa toiminnallaan hyvää niin Rotary järjestössä, maailmassa, toiminta-alueellamme kuin klubin sisällä.
Jokainen klubin jäsen on ylpeä klubistamme ja haluaa pysyä sen jäsenenä.

TOIMINTA-AJATUS

Klubi on yksi Rotaryliikkeen (Rotary International) perussoluista ja sen tehtävä on omalta osaltaan toteuttaa Rotaryn tavoitteita.

TAVOITTEET

• Turvata Klubin jatkuvuus ja elinvoimaisuus.
  • Vaikuttaa klubin ympäristöön ja tukikohteisiin Rotaryn toiminta-ajatuksen mukaisesti.
  • Kohdistaa toimintaa erityisesti nuoriin ja ilmastoon.
  • Lisätä klubin toimintaympäristössä Rotaryn tunnettuutta palvelujärjestönä ja globaaleihin ongelmiin tarttujana (End Polio, puhdas vesi jne.).

KEINOT

• Jäsenistön sitouttaminen klubin toimintaan.
  • Uusien jäsenten perehdyttämiseen panostaminen.
  • Klubikokousten kutsuvan ilmapiirin ylläpito sellaisena, että kokoukset virkistävät ja voimaannuttavat osallistujia.
  • Klubin tiedonkulkuun panostaminen.
  • Hallittu jäsenlisäys.
  • Aktiivinen varainhankinta.
  • Aktiivinen yhteistyö piirin muiden klubien kanssa.
  • Aktiivinen osallistuminen nuorisovaihtoon.
  • Aktiivinen pyrkiminen piirin tehtäviin ja niiden hyvä hoitaminen.
  • Digiloikka toiminnassa.
  • Oivaltava tukikohteiden valinta.
  • Hallittu projektien hallinta ja toteuttaminen.

Vahvistettu kevätkokouksessa  12.4.2021

Kokoontumistiedot

Paikka:
Ravintola La Famiglia
Keskuskatu 3

Aika:
Joka toinen maanantai klo 17:30.

Every second Monday at 17:30.