Keitä olemme

Helslngin Koillinen Rotaryklubi on helsinkiläinen rotaryklubi. Kokoonnumme joka tiistai iltapäivisin klo 16.45-18.00 Ravintola Nyyrikkiin tapaamaan toisiamme, kuulemaan kiinnostavia esitelmiä ja edistämään hyvää omalla paikkakunnallamme. Käymme myös vierailemassa erilaisissa kohteissa. Tuemme kansainvälisen Rotaryn humanitaarisia projekteja, osallistumme nuorisovaihtoon yhteistyössä Pohjois-Helsingin klubin kanssa ja edistämme lähiseudun hyvinvointia.

Klubimme on perustettu 2.4.1991. Kummiklubimme on Pohjois-Helsingin Rotayklubi ja se kookoontuu maanantaisin Ravintola Nyyrikissä. Klubissamme on 37 jäsentä. Olemme osa piiriä 1420. (Linkki ko.sivulle).

Harrastus, jolla on tarkoitus

Meidän mielestämme nuorisovaihto on mitä parhainta ruohonjuuritason kansainvälistymis- ja rauhankasvatusta.

Pidämme arvossa kansainvälisen Rotary Internationalin ponnisteluja ja järjestön arvokasta työtä muun muassa polion hävittämiseksi maapallolta. Pelkästään tähän työhön Rotary on suunnannut runsaasti vapaaehtoisvoimaa sekä yli 1,2 miljardia US-dollaria.

Vaikuttava kansainvälinen verkosto

Rotary on Chicagossa 23.2.1905 perustettu kansainvälinen palvelu- ja hyväntekeväisyysorganisaatio. Rotary Internationalin kotipaikka on Evanston, USA:n osavaltiossa Illinoisissa. Tunnuslauseemme on Palvelu itsekkyyden edelle (Service Above Self).

Rotaryyn kuuluu 1,2 miljoona jäsentä 35 000 klubissa yli 200 maassa. Rotary on merkittävä kansainvälinen palvelu- ja hyväntekeväisyysjärjestö. Suomi on jaettu kuuteen rotarypiiriin, joista yhteen kuuluvat myös Viron klubit. Suomessa ja Virossa on yhteensä 300 klubia, joissa runsaat 10 000 rotaria.