Toukokuu oli poikkeuksellisen aktiivinen kuukausi Haapaveden Rotaryklubissa. Aloitimme kuukauden kuulemalla klubimme jäsenen Pekka Hännisen yrityksen toiminnasta mielenkiintoisen luennon Hotelli Haapakanteleessa. Toukokuun toisella viikolla kävimme seurakunnan vieraana siivoamassa haravoiden Kirkkomaalla sankarihaudat, sekä varastoimme niillä talven olleet lyhdyt. Lauantaina 14.5. tarjosimme lapsille ja nuorille saattajineen Tanssiteatteri Tilleri Tallerin esityksen Ella ja kaverit salaisessa palveluksessa sekä esityksen jälkeen mehua ja keksejä Kulttuurikeskus Kirnun lämpiössä. Heti seuraavana päivänä olimme taas seurakunnalla vieraana, missä klubi osallistui lippulinnaan Rotarylipulla, sekä tarjosi kirkkoväelle kahvit kaatuneiden mujistopäivän jumalanpalveluksen jälkeen seurakuntasalissa. Loppukuusta pääsimme vielä vierailulle Haapaveden kirjastolle, missä saimme kattavan esityksen kirjaston, e-kirjaston, kirjastoauton ja arkiston toiminnasta. Pääsimme vielä osallistumaan kahvien kera kirjaston johtajan kirjavinkkaukseen.