Haapaveden Rotaryklubi lahjoitti taulutelevision ja seinätelineen Haapaveden kaupungille asiakaskäyttöön. Television sijoituspaikkana on arviointi- ja kuntoutusyksikkö, missä se päätyi heti käyttöön, päiväsalin seinälle niin, että se on käytössä niin asiakkaiden jumppatuokioissa, kuin päiväsalissa asiakkaiden ja omaisten muussa vapaassa käytössä. Television kautta voidaan katsoa myös sisältöä eri medialähteistä, joten se on monikäyttöinen, kuntoutustakin tukeva laite. Televisio sijoitettiin seinälle niin, että sitä pystyy seuraamaan hyvin myös sängystä, pyörätuolista tai päiväsalin tuoleissa istuen. Television lahjakirjan luovutti Haapaveden rotaryklubin presidentti Niko Toivola 26.4.2022, vastaanottamassa olivat Helmen hoito- ja hoivapalvelupäällikkö Marko Niiranen sekä yksikön palveluesimies Satu Maaninka.

Haapaveden Rotaryklubin hyvän tekemisen kohteina ovat perinteisesti olleet nuoriso- ja vanhustyö niin, että niistä pystyvät mahdollisimman monet nauttimaan. Nyt vastasimme pyyntöön ja teimme lahjoituksen hoiva-puolelle, missä monet asiakkaat ovat väestön ikääntyneemmästä päästä. Iloksemme kuulimme, että alkukuusta toimitettu televisio on ollut kovassa käytössä ja se on ollut odotettu ja kiitelty hankinta myös juuri monikäyttöisyydenkin vuoksi! Saimme myös kuulla, että hankinnasta vapautuneet rahat käytetään muihin asiakkaita palveleviin käyttötarkoituksiin.