Sarjan yli 18-vuotta voitti Bijoux Kabangu valokuvallaan Hiljainen hetki.

Meidän Vihti -valokuvauskilpailuun tuli n. 60 kuvaa kaikkiaan 24 kuvaajalta. Palkinnot jaettiin ja 35 parhaan kuvan näyttely avattiin 2.11.2020 Vihdin pääkirjastossa Nummelassa.

Vihdin Rotaryklubin presidentti Tapio Karjalainen oli kuvien tasoon hyvin tyytyväinen, sillä kuvat olivat laadukkaita ja kertoivat – kilpailun tavoitteen mukaisesti – maahanmuuttajataustaisten vihtiläisten elämästä ja tunnoista. ”Me järjestäjät halusimme nähdä, miten te maahanmuuttajat näette Vihdin, tehän olette osa tätä Vihtiä, yhteisöämme”, Karjalainen totesi palkintojenjakotilaisuudessa. Valokuva on hänen mukaansa hieno tapa kertoa omista tunteistaan. Tapio Karjalainen on tuomaroinut kymmeniä valokuvakilpailuja, mutta kertoi tämän kilpailun olleen omalla kohdallaan yksi koskettavimmista.  ”Kun ensimmäisen kerran katsoin näitä kilpailuun lähetettäviä kuvia, kyynel tuli muutaman kerran silmään, niin koskettavia nämä ovat.”  Kilpailun tuomariston puheenjohtajana hän toivoi, että näyttelyssä esillä olevat 35 kuvaa herättävät myös  katsojissa myönteisiä tunteita maahanmuuttajista ja heidän ajatusmaailmastaan.

Kilpailussa oli kolme sarjaa: 12-vuotiaille, 12-18-vuotiaille ja yli 18-vuotiaille. Kunkin sarjan kolme parasta saivat lahjakortin. Lisäksi jaettiin kunniakirjoja.

Palkitut kuvat

Sadeer Al-Rubaye
Vihdin kirkon kellot

Sarjan alle 12-vuotiaat voitti Sophia Hogerin Kalassa

Roba Abdelhakeemin kuva Uusi toivo voitti sarjan 12-18-vuotiaat.