Koronapandemian jatkuessa monet vihtiläiset yrittäjät ovat vaikeassa tilanteessa. Toiminnan kiinteät kulut eivät ole muuttuneet juuri mitenkään, mutta palveluiden ja tuotteiden kysyntä on vähentynyt useilla yrittäjällä todella merkittävästi.

Vihdin rotaryklubi toteutti yhteistyössä vihtiläisen Painokiila Oy:n kanssa lahjakortin, jonka avulla me kaikki vihtiläiset voimme ostaa nyt pandemian aikana tuotteita ja palveluita ennakkoon ja käytettäväksi myöhemmin. Esimerkiksi kahvilasta voimme ostaa etukäteen kymmenen kahviannosta ja käyttää niitä sitten meille sopivana ajankohtana. Näin yrittäjä saa nyt tuloja paikkaamaan taloudellista tilannettaan ja pääsee vaikean vaiheen yli.

Painokiila toimittaa veloituksetta kullekin yritykselle yrityksen logolla varustetut kortit, joihin yritys merkitsee lahjakortilla saatavat tuotteet tai palvelut. Yritykset tilaavat kortit suoraan Painokiilasta, jossa yhteyshenkilönä on Tom Engberg. Lahjakortteja voi tilata 30.6.2021 asti.

Hanketta tukevat myös Vihdin yrittäjät ry. ja Vihdin kunta.