Hyvät Rotarit
Asia: viikkokokous nyt torstaina 29.10 ja vaalikokous kahden viikon kuluttua

Tämän viikon kokous torstaina pidetään suunnitelman mukaan Lummetiellä Tikkurilan asukastiloissa klo 17:30 alkaen. Kokousesitelmä: Miksi talvisotaan, Aarne Pehkonen

Kahden viikon kuluttua on vaalikokous, jonka valmistelu on käynnissä. Asiaan valmistellaan laajempaa kokonaisratkaisua tuleville vuosille.

Tervetuloa kokoukseen terveenä ja oireettomana
markku
Asia: Yalan keräys, seuraava viikkokokous
Ohessa tämän viestin alapuolella veli Ossin lähettämä tiedote Yalan tilanteesta, sieltä kuuluu siis hyviä uutisia. Jatkamme vielä keräystä yhdellä viikolla. Viimeinen mahdollisuus osallistua tähän  vapaaehtoiseen keräykseen  on maanantai 26.10. Tiedot alla – keräys on onnistunut jo nyt oikein hyvin Iloiset kasvot
Seuraava viikkokokous (29.10) järjestetään lähtökohtaisesti totutulla tavalla Lummetiellä (veli Aarnen esitys: Miksi ja miten Suomi joutui talvisotaan).
Vapaaehtoinen yala-keräys:
36 euroa/hlö
Vantaan rotaryklubi ry:n tilille
FI38 1220 5000 2224 23
Viite 3670.
Hyvää alkanutta viikkoa
Markku Puustinen
Presidentti
———————————————–
Hyvät Veljet
Pyynnöstäni SEEDin Marjo Kyllönen oli WhatsApp yhteydessä FSA koulun johtaja Patrick Aweyon kanssa ja sai puhelimeensa rohkaisevan palautteen (alla). Keniassa kouluissa on ma 12.10. avattu koulunkäynnille eri ikäkausien luokat 4 ja 8 sekä yläasteen form 4  – ja näin on onnistuttu tekemään myös Yalan koulussa. Patrick kirjoittaa edelleen, että loputkin luokat saatetaan avata (may come back) koulutyölle kahden viikon sisällä. Taitaa olla niin, että loppujen luokkien osalta avaaminen vaatii vielä sikäläisen ministeriön tiedonannon, jota ei vielä ole annettu – mutta Patrick on optimisti.   Jos koronatiedotus on monipolvista Suomessa, niin saati sitten Keniassa.
VRK keräys on ja viestimme ovat olleet, jos ei ratkaisevia Yalan koulun avaamiselle, niin ovat ainakin toimeneet rohkaisuna koulun johdolle.
Onnistuimme reagoimaan nopeasti, kun tarve oli suurin, eli kun maan hallitukselta tuli pitkä, hankalasti täytettävä vaatimuslista saniteettitiloista, käsidesistä, pulpeteista ja etäisyyksistä.
Jukan kanssa puhuimme askelmerkeistä, ja ehdotamme klubin sisäisen keräyksen takarajaksi maanantaita 26.10, jolloin keräyksen saldo olisi tiedossa to 29.10 kokouksessa. Kun etumaksu 360 euroa on jo mennyt perille, loppuosa tilitettäisiin tuolloin edelleen SEED ryn kautta koululle. Tarvehan oli 40 pulpettia ja ainakin oma sisäinen tavoittemme 20 pulpetista tulee täyteen ja jopa ylittyy. SEED ryn lanseeraama rahankeräyslain mukainen yleinen keräys FSA koululle jatkuu pidemmälle, eikä sille ole kiinni lyötyä takarajaa.
terv Ossi Leppänen