Vuosikokouksen keskeisimmät päätökset olivat:

– kokous oli asiallinen ja yhdistyksen sääntöjen mukainen

– jäsenmaksu pysyy ennallaan eli 200 euroa vuodessa – rahastonhoitaja kerää jäsenmaksut entiseen tapaan kahdessa erässä

– päätettiin jatkaa Yala-hankkeeseen osallistumista hallituksen esittämällä tavalla jäsenten vapaaehtoisella 36 euron maksulla

– vapaaehtoinen keräys avataan ja ohjeistetaan jäsenille ensi viikolla tiistaina s-postitse

– käytiin vahva keskustelu klubin itsearvioinnin tulosten pohjalta – päätöksiä ei tehty, mutta tuloksia hyödynnetään ja niihin palataan vaalikokouksessa 12.11

Keräyksen perustelu

Koronapandemia on pysäyttänyt koulutoiminnan Keniassa. Tämä koskee myös VRKn tukemaa Yalan yksityiskoulua. Tämänhetkisen tiedon mukaan koulut avataan 1.1.2021, mutta se edellyttää, että oppilaat  luokissa voivat säilyttää riittävät etäisyydet ja toisaalta myös tiettyjen saniteettiehtojen voimassaoloa. Yalan koululle tarvitaan nyt 40 kpl yksinistuttavia pulpetteja. VRK:n vuoksikokous päätti järjestää keskuudessaan keräyksen, mihin toivotaan jokaisen jäsenen osallistuvan lahjoittamalla ja tilittämällä yhden tai useamman 36 euron hintaisen pulpetin summan VRKn tilille. Tavoite on vähintään saavuttaa puolet eli 20 pulpetin rahoitus. Rahat toimitetaan Keniaan SEED ryn kautta perille.

Hyvää viikonloppua

Markku