Hyvät Rotarit !

Klubimme toimintakausi alkoi 6.8.2021 hallituksen kokouksella. Ensimmäinen varsinainen klubikokous pidetään torstaina 19.8.2021 klo 17.30 vanhassa paikassa, Lummetie 2, 4 krs. Aiheena katsaus tulevaan kauteen.

Uutena toimintamuotona hallitus päätti ottaa käyttöön hybridikokoukset. Jos et pääse kokoukseen, voit olla mukana ZOOM-yhteyden kautta. Suosittelen asentamaan ZOOM-applikaation tietokoneellesi tai/ja älypuhelimeesi.  Lähetän osallistumislinkin sähköpostiin kokouspäivänä.

Toivottavasti korona ei enää häiritse klubitoimintaamme.

Heikki Isotalo

Presidentti

PS. Webmasterilta infoa Zoomista

ZOOM-sovelluksen asentaminen omalle tietokoneelle onnistuu helpoiten siten, että klikkaa Heikin lähettämää osallistumislinkkiä, joka automaattisesti tarjoaa Zoomin asennusta omalle koneelle, ellei Zoom ole jo asennettu. Jos asennus tarvitaan, seuraa asennuksen valmistumista, joka kestää vain lyhyen hetken ja ruudulle ilmestyy mahdollisesti kuvan kaltainen ikkuna

Zoom-asennusohjeita

jossa klikkaa ”Avaa Zoom Meetings” tai sitten ruudulla on suoraan näkymä, jossa  klikka  ”Launch  Meeting”-kohtaa.Zoom asennusohjeita

Jos asennus syystä tai toisesta ei onnistunut (Zoom-asennukset ovat toimineen hyvin eli tätä tuskin tarvitaan, mutta tiedoksi), klikkaa kuvan linkkiä ”Download Now” ja käynnistä lataamasi tiedosto tuplaklikkauksella.

Jos Zoom-käyttöjäopastus koetaan tarpeeliseksi, niin sellainen voidaan järjestää Zoomin avulla sovittuna aikana. Käyttö on helppoa. Lähinnä pitää muistaa puhuessa laittaa mikrofonin automaattisesti päällä oleva mykistys pois ja halutessa voi laittaa videon päälle, jotta muut näkevät kuvan. Hyviin tapoihin kuuluu, että kukin osanottaja huolehtii oman huoneensa taustaäänistä eli yhteys kannattaa ottaa hiljaisessa tilassa syystä, että mikrofonien ollessaa monella auki, kaikkien kolinat välittyvät kaikille. Mutta tämäkään ei yleensä ole ollut ongelma ja sitä paitsi hostina toimiva (presidentti tai sihteeri) voi tarvittaessa mykistää mikrofonit.

Esitelmät voidaan jakaa Zoomin kautta, esimerkiksi Powerpoint-näkymät, kaikki muukin,  joten Zoomin käyttö ei millään muotoa muuta klubin tilaisuuksien tapaa pitää esitelmiä. Esitelmöitsijän kuva ja ääni ja Powerpoint-esitys voidaan välittää kaikille Zoom-osanottajille, olivatpa he missä päin maailmaa tahansa.