Sulo Kosunen

Sulo Kosunen syntyi Joroisissa, kuoli Helsingissä. Hän oli rotary peräti 57 vuotta. Hän on Vantaan Rotaryklubin perustajajäsen.

Ohessa tiivistelmä Sulon rotaryjäsenyydestä:

Rotaryjäsen 1963 – 2020

– luokite Osuuspankkiopistot

– toimet: presidentti, 1. varapresidentti (kahdesti), 2. varapresidentti,  1. ja 2. sihteeri, nuorisovaihtoasiamies, 8 kertaa palveluväylän tai komitean puheenjohtaja, tilintarkastajana 18 vuotta.

-PHF 1988, kunniajäsen 2009

Veli Esko Kaarnan muistopuheen tiivistelmä:

Veli Sulo oli Rotary isolla R:llä! Koin hänen sisäistäneen rotaryn arvot, tehtävät ja tavoitteet syvällisesti. Klubin 30-vuotisjuhlapuheessaan hän kiteytti näkemyksensä seuraaviin past director Jouko Huttuselta lainaamiinsa ajatuksiin:

” Rotaryn sisältö ei ole teoriaa, se on elämää, dynaamista toimintaa. Sen yhtenä peruskivenä on ystävyys, toisena palvelualttius, halu auttaa. Ystävyys luo ilmapiirin, jossa meidän on helppo toimia, jossa parhaiten löydämme ne kohteet, missä apua tarvitaan ja keksimme keinot miten palvella!

Me palvelemme jäseniä klubissamme, kaupunkimme asukkaina yhteiskuntaamme, ammattimiehinä lähimmäisiämme, suomalaisina maatamme ja ihmisinä ihmiskuntaa”

Näiden periaatteiden mukaisesti veli Sulo eli ja toimi rotarina.

Muistamme sinua