Digiarkiston ylläpito tuli Googlen uuden politiikan myötä maksulliseksi. Ilmainen versio on ollut käytettävissämme vuodesta 2008, mutta jo vuosia sitten on ollut uhkana käytön muuttuminen maksulliseksi ja kalliiksi. Vastaavaa ilmaista tai hyvin edullista pilvitallennustilaa ei ole saatavilla.

Webmaster tallentaa  saamansa dokumentit digimuodossa, mutta vain kiintolevylle. Tiedot on toki sieltä saatavilla pyydettäessä. Valitettavasti digiarkistossa on  puutteita. Webmaster huolehtii kiintolevyn varmuuskopionnista.

Nettiin tallennettu valokuva-arkiston käyttöä rajoittaa, kuten muutakin digiaineistoa, eurooppalainen GDPR-säännöstö. Noudatamme GDPR:ää, joten emme laita ilman asianomaisen lupaa yksittäisistä jäsenistä tietoja julkiseen jakeluun. Koska kuva-arkisto on laaja ja kuvia on pitkältä ajalta, kaikilta ei tulla saamaan lupaa kuvien nettijakeluun. Siksi GDPR:n vuoksi kuvat on poistettu netistä. Viimeinen niitti oli Googlen sovelluksen muuttuminen maksulliseksi.

”Klubin jäsenille” -sivu on poistettu.

Matti Tossavainen