Presidentin fuusiomietteitä

Kaikilla Rotareilla Suomessa on samanlaisia haasteita. Me ukkoonnumme ja akkaannumme. Uusia jäseniä ei tahdo löytyä ja keski-ikä kasvaa. Toimitaan pyöritetään samoilla virkailijoilla vuodesta toiseen. Olimme Tikkurilassakin miettineet tätä asiaa monta kertaa useamman presidentin vetämissä keskusteluissa. Uhkana on, ettei kukaan enää suostu pukemaan presidentin käätyjä rinnalleen. Olemme onnistuneet pitämään muutoin toiminnan erittäin vireänä ja olemme saaneet loistavia  luennoitsijoita kokouksiimme, silti jäsenmäärä oli ennemminkin laskussa kuin ennallaan. Yhteydenotto Airportin klubilta olikin varsin tervetullut. Tajusimme heti että yhdessä olisimme vahvempia. Jäsenistön täysin yksimielisellä päätöksellä hyväksyimme fuusioajatuksen.

Valitettavasti olemme joutuneet perumaan koronapandemian takia lähes kaikki kokouksemme tuon fuusion jälkeen. Emme ole vielä päässet osoittamaan yhteistä voimaamme. Molemmilla klubeilla on paljon perinteitä ja uskon että pystymme säilyttämään niitä molempia. Todennäköisesti meillä on edessä vielä uuden kokouspaikan löytäminen, koska nykyisen tilan järjestelyt eivät vastaa enää kaikkia tarpeitamme. Syksyllä onkin sitten hyvä käynnistää yhteinen toiminta uusia tiloja etsien, tiedusteluja on tehty mm uuden kirkon yhteyteen tulevista kokoontumistiloista ja sinne tulevista lounaspalveluista.