Sääntömääräisen kevätkokouksen historiallisella päätöksellä 10.6.2020 laitoimme liikkeelle  Satelliittirotaryklubi Tampere-Lielahti Health and Environment (Rotary Satellite Club of Tampere-Lielahti Health and Environment) perustamisen.

Tampere-Lielahden Rotaryklubi ry:n kokous päätti ensinnäkin satelliittien perustamisen mahdollistavasta sääntömuutoksesta:

”Tarkoituksensa toteuttamiseksi klubi järjestää kokouksia, esitelmä- ja keskustelutilaisuuksia, seminaareja, juhla- ja muita vastaavia tilaisuuksia sekä pitää yhteyttä Suomen Rotary Palvelu ry – Finlands Rotaryservice rf -nimiseen yhdistykseen, rotarypiiriin, muihin rotaryklubeihin kaikkialla maailmassa sekä Rotary International-nimiseen keskusjärjestöönsä ja sen alueellisiin organisaatioihin. Klubi voi Rotaryn tavoitteiden toteuttamiseksi hallituksensa toimeenpanemana perustaa erillisiä toimielimiä kuten satelliittiklubeja, jotka toimivat mentoriklubin (eng. sponsor club RI toimintaohjeissa) eli perustavan klubin alaisuudessa. Erillisten toimielimien perustamisesta päättää yhdistyksen kokous.”

Kokouksen jälkeen allekirjoittaneen ja sihteeri Kimmo Liuhtosen allekirjoittama perustamishakemus lähetettiin kohti Zürichia!

Ilmoitus klubin charteroinnista eli rekisteröinnistä saapui Rotary International yhteyshenkilöltä Sari Miettiseltä Zürichista: ”Congratulations on the creation of the Rotary Satellite Club of Tampere-Lielahti Health and Environment, Finland which will be officially registered on 22 June 2020!

Satelliittiklubin perustamisen myötä jäsenmäärämme kasvoi juuri reilulla kymmenellä, uusia rotareita Tampereen seudulle noin 9. Näin myös RK Tampere-Lielahti saavutti asettamansa jäsenyystavoitteet! Upea suoritus! Uusia jäsenehdokkaitakin on jo tiedossa.

Satelliittiklubi on ainoa lajiaan Pohjoismaissa.

Ansiokkaasta työstä satelliittiklubihankkeessa kiitos ja kunnia perustajajäsenille ja erityisesti satelliittiin puheenjohtajaksi ja sihteeriksi siirtyville kokeneille rotareille Sivert Westegårdille ja Arja Ranta-aholle – joiden panos valmistelussa oli merkittävä!

Mukavaa ja aurinkoista kesää kaikille!

RK Tampere-Lielahti
Presidentti 2019/2020