Uuden Rotary-vuoden kynnyksellä,

Vuosi sitten aloittaessani presidenttinä sen kummemmin minä kuin kukaan mukaan ei tiennyt, kuinka erityinen kuluneesta Rotary-kaudesta tulisi.

Hallitukselta ja meiltä kaikilta on kuluneella kaudella löytynyt roppakaupalla resilienssiä, joustavuutta, ketteryyttä, muuntautumiskykyä ja mitä kaikkea!

Itselleni nousee mieleen neljä asiaa ylitse muiden, joista voimme olla ylpeitä:

Ensiksikin olemme tehneet oikein digiharppauksen: koko kauden ajan pidimme viikkokokouksen kerran viikossa, aluksi ensin hybridinä ja lokakuusta alkaen Teamsin välityksellä! Hyvä me!

Toiseksi: Oli hienoa, kun koko hallitus jalkautui kyselemään jäsenistöltä mielipiteitä ja palautetta koskien toimintaammePuhelimitse toteutettuun kyselyyn saatiin lähes 100 % vastausprosentti. Jäsenistön ehdotuksia on toteutettu pitkin kautta ja tulokset ovat olleet pohjana tulevan kauden toiminnan suunnittelussa. Kauteni alussa hallituksen toteuttaman itsearvioinnin perusteella yksi kehittämisehdotus oli palautteen hakeminen.

Kolmanneksi: Erityisen paljon iloitsen siitä, että yhdistykseemme on taas alkanut tulla uusia jäseniä Saimme kolme uutta jäsentä kuluneella kaudella ja ainakin kolme miettii liittymistä. Uusien jäsenten saaminen on tärkeää.

Neljänneksi: Poikkeuksellisena pandemian sävyttämänä vuotena kaikki toimintasuunnitelmamme mukaiset pääprojektit ovat edenneet olosuhteisiin nähden ansiokkaasti. Mainitsen kaksi esimerkkiä käytännön toimista: Itämeri kiittää -projektimme järjestämät Suomenlahden rantojen sinileväkukintojen seurannan ja Siisti Biitsi -talkoot.  Toiseksi: Kummallekin lukiolle myönnettiin stipendit, jotka tänä vuonna halusimme kohdennettavan oppilaille, jotka ovat esimerkillisesti tukeneet kavereita pandemiavuotena. Oppilaiden kannustaminen stipendien avulla liittyy projektikokonaisuuteemme Lasten ja nuorten elämisen edellytysten vahvistaminen. Stipendien saajat ovatLinnankosken lukiossa August Talka ja Borgå GymnasiumissaLinnea Karlsson. Onnittelut Augustille ja Linnealle!

Lämmin kiitos hallitukselle rakentavasta ja hyvästä yhteistyöstä sekä hyvästä vastuunkannosta itse kullekin hallituksen jäsenelle. Kiitos erityisesti past presidentti Harri Koposelle, joka on ansiokkaasti toiminut kaikissa eri hallituksen luottamustehtävissä kaikkiaan viitenä rotaryvuotena. Tarmokasta uutta Rotary-kautta 2021-2022 uudelle presidentille ja hallitukselle!