Hei kaikille,

Pääsiäisen jälkeen lanseerattu ”Porvoon rotareiden huhtikampanja” on lähtenyt hienosti liikkeelle – klubimme kautta lahjakortteja on jo nyt mennyt 12 kpl porvoolaiseen ravintolaan ja samalla ilahduttamaan 12 porvoolaista yrittäjää. Hienoa ”rotarihenkeä” – kiitos kaikille jo osallistuneille !

Lähettämällä viestin osallistumisestasi huhti-kampanjaan osoitteeseen merja.partio@gmail.com voit vielä osallistua tähän paikalliseen avustuskampanjaan. Nämä avustukset menevät varmasti apua ja tukea tarvitseville. Tiina on viestinyt, että kaikki lahjakortin saaneet ovat olleet erittäin yllättyneitä ja ilahtuneita siitä, että joku on paikallisia pienyrittäjiä ahdingossa muistanut ja auttanut.

Kuten viime viestissäni kerroin, on hallitus päättänyt, että kevätkokous pidetään ohjelman mukaan 28.5. klo 17, mutta kevätkokous pidetään Teams-videokokouksena, johon kutsu lähetetään sähköpostitse vielä erikseen. Liitteenä on kevätkokouksen esityslista.

Kevätkokouksen vakioasioiden lisäksi kevätkokouksessa käsitellään hallituksen esitys Porvoo Läntinen Rotary-klubin kokousajan muuttamisesta ainakin rotaryvuodeksi 2020-2021.

Ensi kauden  kokousajaksi hallitus esittää KESKIVIIKKOA KLO 17.30 – 18.30.  Perusteena tälle esitykselle on se, että tulevalla hallituksella on kalenteriasioista johtuen vaikeuksia osallistua kokouksiin nykyisenä kokouspäivänä tulevana rotarivuotena. Lisäksi klo 17.30 alkavaan kokoukseen ehtivät nykyistä paremmin myös Porvoon ulkopuolella töissä käyvät jäsenemme.

Koska kokousajan muuttaminen on luonnollisesti merkittävä asia meille kaikille, niin pyydän teiltä kaikilta tämän viikon aikana kommenttejanne, mikäli joku ehdottomasti vastustaa tätä kokousajan muutosta tulevan rotarivuoden ajaksi. Hallituksena pyrimme mahdollistamaan mahdollisimman monelle jäsenellemme osallistumismahdollisuuden viikkokokouksiin. Matrikkelin painoaikataulun johdosta pyydän tosiaan kommenttejanne kokousaikamuutokseen tämän viikon aikana. Mikäli esitys ei kohtaa isoa vastustusta, niin virallinen päätös asiasta pyritään tekemään kevätkokouksessa.

Muistutuksena vielä kaikille loppukevään ohjelmastamme :

o   Siistibiitsi-tapahtumaan liittyen Håkan lähetti eilen osallistumisohjeita.

o   7.5. klo 17.30 harjoitellaan kaikki yhdessä Teams-videokokousta ! Aiheena vaihto-oppilas Pattyn terveisit Taiwanista. Vesa lähettää kutsun ja ohjeet osallistumisesta videokokoukseen.

o   Neljän kysymyksen koe tulevalle presidentille siirretään uuden kauden alkuun.

o   Kevätkokous pidetään ohjelman mukaisesti 28.5., jolloin tuleva presidentti esittelee tulevan vuoden toimintasuunnitelman. Kevätkokous järjestetään Teams-videokokouksena, johon presidentti lähettää kutsun kaikille.

o   Käätyjen vaihtopäivänä pidetään 11.6.2020. Seurataan yleisen tilanteen kehittymistä ja infotaan jäseniä tarkemmin tämän tapahtuman luonteesta tänä vuonna.

Iloista vappua kaikille toivottaen,

Harri Koponen