Hei kaikille,

Viime päivien aikana olemme ajoittain saaneet myös rohkaisevia uutisia siitä, että

koronaviruksen leviämiseen liittyvät rajoitustoimet Suomessa ovat onnistuneet kohtuullisen hyvin. Tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä, että voisimme luopua oppimistamme rajoitustoimista. Päinvastoin – juuri nyt tarvitaan sitkeyttä noudattaa edelleen viranomaisten ohjeita viruksen nujertamiseksi.

–          Porvoon rotareiden ”huhtikuun kampanja” on saanut Merjan ja Tiinan mukaan rotarit hienosti liikkeelle. Kiitos kaikille kampanjaan osallistuneille ! Jäsenemme ovat pohtineet, mikä on kampanjassa tukea saavien yritysten profiili. Tiinan mukaan tuen saajat ovat etupäässä yksin – tai kaksinyrittäjiä/pieniä yrityksiä, joiden kannattavalta liiketoiminnalta korona on vienyt asiakkaat. Toimialoista korostuvat hyvinvointi- ja palvelualat ( kampaajat, hierojat, fysioterapeutit, jalkahoitajat ja pienet kivijalkakaupat).

–          Meille kaikille tuttu AG:mme Taru Karikoski-Galert on porvoolaistumassa. Taru on myös vastannut myönteisesti kutsuuni tulla Klubimme jäseneksi. Tarun sanoin ” Olette aktiivinen ja toimiva klubi ja siihen on ilo liittyä heti uuden kauden alussa” . Hallitus on hyväksynyt Tarun liittymisen ja uuden jäsenen ”moiteaika” alkaa tänään tästä ilmoituksesta.

–          Ulla-Maija on lähettänyt teille matrikkeliin ja GDPR:ään liittyen kyselyn. Mikäli haluatte rajoittaa matrikkelissa teistä julkaistavia tietoja, niin ilmoittakaa siitä Ulla-Maijalle.

–          Hallituksen infoa loppukevään klubiohjelmasta

o   Takkailtaan liittyen tuleva presidentti Päivi on lähestynyt tiimien vetäjiä tulevan vuoden ohjelman valmistelemiseksi. Yhteinen viikkokokouksiin liittyvä ideointi-tapahtuma siirretään alkusyksyyn.

o   Siistibiitsi-tapahtumaan liittyen Håkan lähettää tarkemman viestin jäsenille.

o   7.5. klo 17.30 harjoitellaan kaikki yhdessä Teams-videokokousta ! Aiheena vaihto-oppilas Pattyn terveisit Taiwanista. Vesa lähettää kutsun ja ohjeet osallistumisesta videokokoukseen.

o   Neljän kysymyksen koe tulevalle presidentille siirretään uuden kauden alkuun.

o   Kevätkokous pidetään ohjelman mukaisesti 28.5., jolloin tuleva presidentti esittelee tulevan vuoden toimintasuunnitelman. Kevätkokous järjestetään Teams-videokokouksena, johon presidentti lähettää kutsun kaikille.

o   Käätyjen vaihtopäivänä pidetään 11.6.2020. Seurataan yleisen tilanteen kehittymistä ja infotaan jäseniä tarkemmin tämän tapahtuman luonteesta tänä vuonna.

Vaikka taistelemmekin kaikki juuri nyt koronavirusta vastaan, niin muistetaan, että rotareiden tärkein vahvistettu ja globaali terveyshanke on taistelu poliota vastaan. Toivon, että käyttäisit alkavan viikon aikana n. 20 min tästä linkistä videos avautuvien polio-videoiden katsomiseen ja tämän tärkeän asian mieleen palauttamiseen.

Meillä on vielä tämän vuoden ajan käynnissä keräys polion vastaiseen taisteluun.

Lämmintä ja keväistä alkavaa viikkoa kaikille !

Harri Koponen,

klubipresidentti