Vem är vi

Borgå Rotaryklubb-Porvoon Rotaryklubi är en aktiv rotaryklubb i Borgå. Vi sammanträder till möte varje tisdag kl. 17.00 på Kulturhuset Grand, för att träffa varandra, lyssna på intressanta föredrag och befrämja samvaron inom vår klubb. Besök på olika företag och institutioner hör också till vårt program. Vi deltar i internationella Rotaryorganisationens humanitära projekt och i ungdomsutbytet.

Vår klubb är grundad 7.3.1945 och har 57 medlemmar. Vi hör till distrikt D 1420.

Internationellt nätverk av betydelse

Rotary är en internationell service- och välgörenhetsorganisation, som grundades i Chicago 23.2.1905. Rotary Internationals hemort är Evanston i delstaten Illinois i USA. Vårt slagord är Osjälviskt tjänande (Service Above Self).

Rotary har över 1,2 miljoner medlemmar i 35 000 klubbar i över 200 länder. Rotary är en viktig internationell service- och välgörenhetsorganisation. Finland är indelat i sex Rotarydistrikt, till ett av vilka hör även klubbarna i Estland. Det finns inalles 300 klubbar i Finland och Estland med ca 10 000 medlemmar.

Mötesuppgifter

Plats:
Gemensam måltid och veckomöte i AKAN.s bibliotek.
adress: Runebergsgatan 16, 06100 Borgå.

Tid:
Tisdagar 16.30