Olemme osa piiriä 1410

Rotarypiirit

Suomessa on kuusi rotarypiiriä, joihin kuuluu Suomen lisäksi Viro. Jokaista piiriä johtaa piirikuvernööri. Piikkiön Rotaryklubi kuuluu piiriin 1410.

Kaksikielinen rotarypiirimme kattaa Ahvenanmaan ja Varsinais-Suomen sekä osia Satakunnasta ja Etelä-Hämeestä. Se jakautuu kymmeneen alueeseen, joiden lähes 60 klubilla on yli 1800 jäsentä.

Rotarypiiriä johtaa piirikuvernööri, District Governor eli DG. Hänellä on tukenaan piirineuvosto ja piirikomiteat. Piirin jokaisella alueella on vielä oma apulaiskuvernöörinsä, Assistant Governor eli AG.

Rotaryvuoden (1.7 – 30.6) aikana piirikuvernööri vierailee kertomassa, kuulemassa ja kannustamassa kaikissa piirinsä klubeissa, vastaavasti kuin apulaiskuvernööri oman alueensa klubeissa.