Keitä me olemme

Oulun Rotaryklubi on pisimpään Pohjois-Suomessa toiminut rotaryklubi. Kokoonnumme joka torstai lounaskokoukseen klo n. 11.30-13.00 Radisson Blu hotellin Bistro-ravintolaan tapaamaan toisiamme, kuulemaan kiinnostavia esitelmiä ja edistämään hyvää omalla paikkakunnallamme. Klubimme on erikoistunut palvelu- ja hyväntekeväisyystoiminnassaan nuorten syrjäytymisen ehkäisemiseen. Lisäksi pitkäaikaisena projektina olemme ulkoiluttaneet ODL:n veljeskodin veteraaneja kerran kuussa. Osallistumme aktiivisesti myös kansainvälisiin yhteishankkeisiin oman piirimme mukana.

Klubimme on perustettu 45.5.1934.  Klubissamme on noin 60 jäsentä. Olemme osa piiriä Rotary International rotarypiiriä 1385.

Harrastus, jolla on tarkoitus

Klubina oleme keskittyneet nuorten syrjäytymisen ehkäisemiseen. Toteutamme tätä klubimme strategista linjausta osallistumalla erilaisiin hankkeisiin, toteuttamalla nuorisovaihtoa, tukemalla kummityttöämme hänen opiskeluissaan Nepalissa, jne.

Pidämme arvossa kansainvälisen Rotary Internationalin toimintaa ja järjestön arvokasta työtä muun muassa polion eli lapsihalvauksen hävittämiseksi maapallolta. Pelkästään tähän työhön Rotary on suunnannut runsaasti vapaaehtoisvoimaa sekä yli 1,2 miljardia US-dollaria.

Paikallistasolla yhteistyökumppaneitamme ovat mm. tyttöjen talo, poikien talo, Walkers ja partioliike. Järjestämme konsertteja ja muita tempauksia, jolla keräämme rahaa tähän tärkeään palvelutoimintaan.

Vaikuttava kansainvälinen verkosto

Rotary International on Chicagossa 23.2.1905 perustettu kansainvälinen palvelu- ja hyväntekeväisyysorganisaatio. Rotary Internationalin kotipaikka on Evanston, USA:n osavaltiossa Illinoisissa. Tunnuslauseemme on Palvelu itsekkyyden edelle (Service Above Self).

Rotaryyn kuuluu 1,2 miljoona jäsentä 35 000 klubissa yli 200 maassa. Rotary on merkittävä kansainvälinen palvelu- ja hyväntekeväisyysjärjestö. Suomi on jaettu viiteen rotarypiiriin, joista yhteen kuuluvat myös Viron klubit. Suomessa ja Virossa on yhteensä 300 klubia, joissa runsaat 10 000 rotaria.

Kokoontumistiedot

Paikka: