D1390 piirikokous kokous oli kutsuttu koolle Valkeakosken Tietotien lukiolle. Kokousta alusti arvoseminaari.

Elina Junnila kuvasi mainiolla tavalla kasvamistaan Rotaryn arvoihin ja jäseneksi.

Service above self – projekteisss ja arjessa. Arvot näkyviin!

Jos kaikki olisivat käyneet vaihto-opiskelussa, sotia ei olisi

Rotary Zone Coordination Zone 17. Erik Stenström.

Ruotsin piireistä pääosa, Suomi, Viro, Latvia ja Venäjä.

Onnettomuustutkintakeskuksen johtaja professori Veli-Pekka Nurmi avasi keskustelua arvoista.

Miten ryhmän arvot määritellään? Voivatko yksilön arvot muuttua?
Yhteisymmärryksen löytäminen erilaisesta arvopohjasta huolimatta…?

Arvot ovat kaiken käyttäytymisen ja toiminnan perusta.  Kulttuurimme pohjaa arvoihin. Onko universaaleja arvoja? Lait pohjautuvat arvioihimme.  Luottamus viranomaisiin. Oikeusvaltioperiaate on keskeinen arvo. Oikeusvaltioperiaatetta noudattavan on vaikea puolustautua sellaista vastaan, joka ei noudata oikeusperiaatteita.

Fokusointi ja priorisointi. Jos kaikki on tärkeää, mikään ei ole tärkeää. Jos yrität ratkaista kaiken, et saa juuri mitään aikaan.