Olemme osa piiriä 1390

Rotarypiirit

Suomessa on kuusi rotarypiiriä, joihin kuuluu Suomen lisäksi Viro. Jokaista piiriä johtaa piirikuvernööri.

Oman piirimme D1390 kuvernööri toimintavuotena 2020-2021 on DG Esa Mäkinen.

Kuvernöörin tukena toimivat piirineuvosto, komiteat ja toimikunnat sekä piirin eri alueiden apulaiskuvernöörit. Klubit tekevät ehdotukset kuvernööreistä, ja piirin nimeämiskomitea valitsee ehdokkaista sopivimmaksi katsomansa kuvernöörin. Tuleva kuvernööri nimitetään Rotary Internationalin maailmankonferenssissa.

Piiri järjestää klubeille useita tapahtumia vuoden aikana. Niistä tärkein on tulevien klubipresidenttien ja klubivirkailijoiden koulutusseminaari (PETS).

Piirikokous järjestetään yleensä syksyisin ja juhlava piirikonferenssi keväisin.

Piirikuvernööri vierailee kaikissa piirinsä klubeissa toimivuotensa aikana. Apulaiskuvernöörit vierailevat oman alueensa klubeissa.

Kokoontumistiedot

Paikka:
Kylpylähotelli Peurunka
Peurungantie 85
41340 Laukaa

Aika:
Klubikokous tiistaisin klo 18:00.

Lounaskokous kuukauden ensimmäisenä tiistaina Lounasravintola Rosannessa, Laukaantie 24, klo 13:00.

Ellei toisin mainita.