Vem är vi

Kimitoöns Rotaryklubb är en aktiv klubb i den sydligaste delen av vårt distrikt. Vi samlas varje torsdagskväll kl. 17.30-19.00 på restaurant Galaxy i Kimito centrum. På våra veckomöten behandlar vi olika tema som befrämjar vårt samhälle och lyssnar på intressanta föredrag. Vi besöker även intressanta objekt både här på ön , som i närområdet. Vi stöder Rotary Internationals humanitära projekt och deltar i distriktets satsningar för befrämjandet av välfärden i området.

Vår klubb godkändes som medlem i Rotary International med charterbrevet som är daterat 26.01.1970. Pargas Rotaryklubb är klubbens fadderklubb. Klubben har 20 aktiva medlemmar och 3 hedersmedlemmar. Klubben är medlem av Rotarydistrikt 1410 rf.

En hobbyverksamhet med innehåll

Vi deltar i alla Rotary Internationals satsningar såväl ungdomsutbyte, fredsarbete och internationell välgörenhet som i projekt som stöder den lokala kulturen och utvecklingen av det sociala välståndet. Östersjöns och Skärgårdshavets skydd har hög prioritet även av geografiska skäl.

Internationellt nätverk av betydelse

Rotary är en internationell service- och välgörenhetsorganisation, som grundades i Chicago 23.2.1905. Rotary Internationals hemort är Evanston i delstaten Illinois i USA. Vårt motto är Osjälviskt tjänande (Service Above Self).

Rotary har över 1,2 miljoner medlemmar i ca. 530 distrikt, ca. 35 000 klubbar i över 200 länder. Finland är indelat i fem Rotarydistrikt. De estniska klubbarna tillhör distrikt 1420 i södra Finland. I Finland och Estland finns det ca. 10.000 rotarianer

Mötesuppgifter

Plats: