Keitä olemme

Haminan Rotaryklubin jäsenet tulevat pääosin Haminan, Miehikkälän ja Virolahden alueelta. Kokoonnumme historiallisessa Tanelinkulmassa tapaamaan toisiamme, kuulemaan kiinnostavia esitelmiä ja edistämään hyvää omalla paikkakunnallamme. Käymme myös vierailemassa erilaisissa kohteissa. Kaikki klubikouksemme ovat avec. Tuemme kansainvälisen Rotaryn humanitaarisia projekteja, osallistumme nuorisovaihtoon ja edistämme lähiseudun hyvinvointia.

Klubimme on perustettu 22.01.1947. Kummiklubimme oli Kotkan Rotaryklubi. Haminan Rotaryklubi ja Hamina-Vehkalahden Rotaryklubi fuusioituivat uudeksi Haminan Rotaryklubiksi 30.6.2017.  Klubissamme on 45 jäsentä ja 9 kunniajäsentä. Olemme osa piiriä 1430. (Piiri 1430).

Harrastus, jolla on tarkoitus

Haminan Rotaryklubilla on pitkät perinteet nuorisovaihdossa.

Teemme yhteistyötä mm. Haminan seurakunnan, RUK:n sekä erilaisten järjestöjen ja yhteisöjen kanssa.

Sopisinko minä rotariksi?

Voisi ajatella niin, että henkilö, joka on oman ammattinsa esimerkillinen edustaja ja haluaa toimia yhdessä muiden samanhenkisten henkilöiden kanssa yhteiskuntansa ja myös maailman kehityksen hyväksi on hyvä rotariehdokas.

Rotarit punnitsevat itse linjaansa kysymällä itseltään ja toimimalla myönteisesti niin sanotussa neljän kysymyksen kokeessaan:

1. Onko tämä totta ?

2. Onko tämä oikeudenmukaista kaikkia asianosaisia kohtaan ?

3. Luoko tämä hyvää tahtoa ja parantaako tämä ystävyyssuhteita ?

4. Onko tämä kaikkien osapuolten edun mukaista ?

Jos jäsenyys kiinnostaa sinua, laita meille viestiä ja kerro mielenkiinnostasi jäsenyyttä kohtaan

Vaikuttava kansainvälinen verkosto

Rotary on Chicagossa 23.2.1905 perustettu kansainvälinen palvelu- ja hyväntekeväisyys-organisaatio. Rotary Internationalin kotipaikka on Evanston, USA:n osavaltiossa Illinoisissa. Tunnuslauseemme on Palvelu itsekkyyden edelle (Service Above Self).

Rotaryyn kuuluu 1,2 miljoona jäsentä 35 000 klubissa yli 200 maassa. Rotary on merkittävä kansainvälinen palvelu- ja hyväntekeväisyysjärjestö. Suomi on jaettu viiteen rotarypiiriin, joista yhteen kuuluvat myös Viron klubit. Suomessa ja Virossa on yhteensä 280 klubia, joissa runsaat 8 500 rotaria.

Kokoontumistiedot

Paikka: