Presidentin uutiset

Rotaryvuosi 2023-2024 on käynnistynyt upealla teemalla: Create hope in the world eli suomeksi Luodaan toivoa maailmaan.

Minulle tämä on tärkeä lause ja kuvaa hyvin aikaamme. Elämme pääosin ikävien uutisten tulvan keskellä. Silti asiat ei varmaan koskaan ole Suomessa olleet niin hyvin kuin ne nyt ovat. Tähän ei voida kuitenkaan tuudittautua, koska yhtenä päivänä sinä joka olet voinut hyvin, ollut terveenä ja vahva, voitkin joutua kokemaan sellaista mihin et voinutkaan varautua. Minusta tällaista tarkoitusta varten ovat olemassa Rotaryt. Meiltä voi pyytää apua ja sitä pyritään järjestämään, tavalla tai toisella. Varautua pahimpaan, mutta toivoa parasta, sitäkin tämä on.

Meillä on Virtain Rotaryklubissa toimintasuunnitelma kaudelle 2023-2024, jota pyrimme noudattamaan, mutta emme orjallisesti, vaan yritetään pitää vapaaehtoistyö sellaisena kuin sen kuuluu ollakin, helppoa ja matalalla kynnyksellä tapahtuvaa. Pysytään kuulolla!

Tuula Mäntysalmi
Presidentti 2023-2024