Arvoisat klubien presidentit ja sihteerit

Tänään saapuivat Patentti- ja rekisterihallituksen ennakkotarkastamat klubin mallisäännöt sekä suomen- että ruotsinkielisinä.

Päätöspäivä on 13.12.2023. Päätös on voimassa kaksi vuotta eli 13.12.2025 asti.

Klubeilla on tästä päivästä alkaen täysi oikeus halutessaan muuttaa sääntönsä mallisääntöjen mukaisiksi. Koska klubit ovat itsenäisiä yhdistyksiä, niin sääntöjen muuttaminen ei vaadi minkäänlaista lupaa tai suostumusta rotarypiiriltä sääntöjen muuttamiseen.

Muuttaessaan sääntöjä klubien tulee noudattaa nykyisten sääntöjensä sääntöjen muuttamista koskevan pykälän mukaista menettelytapaa. Käytännöstä tämä tarkoittaa yhdistyksen kokouksen (kevätkokous, syyskokous, ylimääräinen kokous) päätöstä.

Säännöt ovat alla olevissa linkeissä

Klubin ennakkotarkastetut mallisäännöt 13.12.2023

Klubbens förhandsgranskade modellregler 13.12.2023