Hyvä terveydenhuolto on jokaisen oikeus. Silti 400 miljoonalla ihmisellä maailmassa ei ole pääsyä perusterveydenhuoltoon. Sairaudet aiheuttavat kurjuutta, kipua ja köyhyyttä miljoonille ihmisille maailmassa. Sen takia sairauksien hoito ja ennaltaehkäisy on meille rotareille tärkeää. Olemme mukana perustamassa väliaikaisklinikoita, verenluovutuskeskuksia ja koulutustiloja alueille ja yhteisöihin, jotka kamppailevat epidemioiden ja terveydenhuollon saatavuuden kanssa. Olemme suunnittelemassa ja rakentamassa infrastruktuureja, joiden avulla lääkärit, potilaat ja valtiot voivat toimia yhteistyössä.

Jäsenemme ovat mukana taistelussa sairauksia, kuten malariaa, AIDSia, Alzheimerin tautia, multippeliskleroosia, diabetesta ja poliota vastaan. Ennaltaehkäisy on myös tärkeää, jonka takia panostamme myös terveyskasvatukseen sekä kuulon, näön ja hampaiden hoitamiseen.

Sinäkin voit olla mukana rakentamassa parempaa maailmaa. Rotarysäätiö vastaanottaa kaikenkokoisia lahjoituksia, ja liittymällä rotareihin voit olla itse mukana palveluprojekteissa kykyjesi ja halusi mukaan. Lue lisää sairauksien torjunnasta Rotary.fi-sivuilta.

Alzheimer-potilasta auttamassa

Taistelua malariaa vastaan