Kartta latautuu...

Päiväys ja aika
03.05.2023

Mahnalan ympäristökoulu

Kyrösärven Rotaryklubi lahjoittaa Rotary Vesirepun Mahnalan ympäristökoululle. Lahjoituksen vastaanottavat koulun oppilaat ja koulun rehtori Annukka Alppi. Vesireppu sisältää tarvittavat välineet vesistön tarkkailua varten, ja oppilaat voivat suorittaa tarkkailun helposti koulutunnin aikana. Tämä tarjoaa erinomaisen tilaisuuden lähteä kevät-, kesä- tai syysretkelle koululuokan kanssa.

Rotarit ovat yhteistyössä Suomen ympäristökeskuksen kanssa kehittäneet tämän vesireppusysteemin. Ideana on, että rotarit toimittavat kouluille vesirepussa tarvittavat välineet, ja oppilaat käyvät yhdessä opettajan kanssa tekemässä mittaukset ja kirjaavat tulokset SYKEn Järvi&Wiki-tietokantaan. Tämä on loistava tilaisuus yhdistää biologian, kemian ja informaatioteknologian oppitunnit yhdeksi kokonaisuudeksi. Samalla avoimen tiedon ympäristön tilan seurantaa edistetään.