Kyrösjärven Rotaryklubi on jo toiminut 42 vuotta Hämeenkyrön, Ikaalisten ja Viljakkalan alueella

Kyrösjärven Rotaryklubi juhli nelikymppisiään Hämeenkyrössä pari vuotta myöhässä. Kyrösjärven Rotaryklubi on perustettu 10.4.1981 ja täytti 40 vuotta vuonna 2021. Klubi toimii Hämeenkyrön, Ikaalisten ja Ylöjärven Viljakkalan alueella. Koronan takia ei varsinaisena juhlavuotena pystytty juhlaa järjestämään.

Hämeenkyrössä lauantaina 11.3.2023 ravintola Brukassa järjestetyissä 40 vuotta juhlatilaisuudessa oli paikalla kolmisenkymmentä henkilöä, koostuen jäsenistä ja heidän seuralaisistaan, sekä kutsuvieraista.

Tervehdyssanat klubin presidentti Pertti Haavisto ja rotarypiirin -1410 terveiset toi piirikuvernööri Martti Sjölund Laitilan RotaryklubistaJuhlapuheen piti seuraavan rotaryvuoden tuleva piirikuvernööri Ilkka Häkli Kyrösjärven klubista. Parkanon kummiklubimme edustaja Jouni Sampakoski onnitteli ja hänellä oli mukana tilaisuudessa klubin vaihto-oppilas. Apulaiskuvernööri Antti Otava Karvialta oli myös onnittelijoiden joukossa. Hämeenkyrön kunnan puolesta muisti kunnanjohtaja Antero Alenius, kertoen samalla kunnan kuulumisia.

Klubimme jäsen Kauko Autio ja vaihto-oppilas juttelivat toistensa kanssa innokkaana toisella kotimaisella englannin kielellä kahvipöydässä.

Klubimme jäsenet Altti Nevala ja Heikki Sarkonen kertoivat mukavasti tarinoita klubin taipaleelta ja saivat raikuvat suosionosoitukset illan päätteeksi. Tilaisuuden juonsi Hämeenkyrön oma tyttö Mervi Koponen, vuoden 2011 tangokuningatar.

Kyrösjärven Rotaryklubi kuuluu Suomessa rotarypiiriin-1410, jonka toiminta-alue ulottuu Ahvenanmaalta aina Parkanoon asti. Klubissa on 18 jäsentä, jotka kokoontuvat Hämeenkyrössä kaksi kertaa viikossa. Kyrösjärven rotaryt järjestää monenlaisia hyväntekväisyyteen liittyviä asioita, vaihto-oppilaiden vaihtoa, keräyksiä ja auttamisia monella saralla.

Juhlatilaisuus oli onnistunut, virallinen, mutta samalla mukavan lämminhenkinen.

Kirjoittaja on Kyrösjärven Rotaryklubin sihteeri