Vuositeema

Rotaryn vuoden 2022-23 teema: Imagine Rotary

Rotary Internationalin ensimmäinen naispresidenttipresidentti  Kanadalainen Jennifer Jones on valinnut alkaneen rotaryvuoden 2022-2023 teemaksi Image Rotary.  Rotareiden tehtävänä yli 100-vuotisen historian  aikana on ollut ihmisten ja perheitten elämän parantaminen lukuisin eri tavoin. Yksi RI: n presidentin Jennifer Jonesin presidenttialoitteista on tyttöjen voimaannuttaminen. Kuvittele parempaa maailma, jossa tyttöjä ja naisia kohdellaan kunnioittavasti. Heillä on poikien kanssa samat oikeudet koulutukseen, työmahdollisuuksiin, terveydenhuoltoon. Heillä on myös oikeus päättää puolisostaan ja perheestään. Meillä Suomessa tyttöjen asiat on hyvin. Suuressa osassa maailmaa niin ei ole.                                                                                                                                                Samalla kun parannamme toisten ihmisten elämää, muutamme paremmaksi myös itseämme ja omaa elämäämme.

Rotarin ohjenuorana oikeudenmukaisuus

Meitä rotareita tarvitaan tässä maailmassa ja meitä tarvitaan myöskin lisää, koska meillä riittää tärkeitä tehtäviä ja vähäosaisten auttamista. Tässä työssä rotareiden arvoja ja ohjenuoria ovat monimuotoisuus, oikeudenmukaisuus ja inhimillinen  tarve tehdä yhteistoimintaa muiden yhteisöjen kanssa. Olemme onnistuneet maailman laajuisen yhteistyön avulla lähes hävittämään Polion ja nyt osallistumme COVID 19 -viruksen torjuntaan ja Ukrainan sodan uhrien auttamiseen. Palvelemme omia paikallisia yhteisöjämme ja elinympäristöämme. Uusin kärkiteemamme on luonnon ja ympäristön suojeleminen.

Kokoontumistiedot

Paikka:
Frans & Rosalie -bistro
( seurahuone )
Keskuskatu 21
48100, Kotka

Katso päivän lounas
www.lounasmenu.fi/kotka/frans-and-rosalie/lounas/

Aika:
Kuukauden ensimmäinen ja kolmas maanantai
klo: 12:00 -13:00
Ikkuna kabinetti