RYLA

– Ledarskapsutbildning för ungdomar

OBS! Lägg till en undersida / en länk till klubbens RYLA-verksamhet, om klubben arrangerar RYLA-skolning. Du kan också skriva in en text på denna sida, men använd i så fall mellanrubriker och bilder.

RYLA (Rotary Youth Leadership Awards)

RYLA är en form av Rotarys ungdomsverksamhet som utbildar initiativrika och aktiva ungdomar i åldern 14 till 30 år inom företagsamhet och ledarskap. Detta görs vid RYLA-seminarier som organiseras av Rotary, där bl.a. ungdomars omdömesförmåga, beslutsförmåga och framställningsförmåga utvecklas. Som instruktörer fungerar medlemmar i den lokala rotaryklubben eller övriga sakkunniga inom olika kompetensområden som berättar om sina egna yrkeserfarenheter och sitt ledarskap.

Bekanta Dig med RYLA-verksamheten här (en länk till klubben och / eller till distriktets RYLA sidor ifall klubben / distriktet organiserar RYLA-skolningar)

Mötesuppgifter

Plats: