Rotarien perinteinen Silakkasoutu järjestetään taas sunnuntaina 6. lokakuuta 2024. Silakkasoutu on rento hyväntekeväisyystapahtuma, jossa kerätään rahaa Itämeren suojeluun. Osallistujat voivat valita joko soutamisen tai patikan. Soutaminen tarkoittaa, että jokaiselle osallistujalle osoitetaan paikka ja airo kirkkoveneestä, joita tapahtumaan on tuotu kymmenkunta. Niillä soudetaan Töölönlahdelta Finlandia-talon rannasta Katajanokan ympäri Kauppatorille. Soututahti on leppoisa eikä vaadi perusterveeltä osallistujalta etukäteisharjoittelua. Patikoitsijat kulkevat Finlandia-talolta Kauppatorille ohjattua reittiä, joka kiertää Töölönlahden. Lisätietoa tapahtumasta löytää osoitteesta silakkasoutu.fi.

Töölön rotaryklubi on perinteisesti maksanut Silakkasoutuun osallistuvien jäsentensä osallistumismaksut (80 €/soutaja, 60 €/patikoitsija). Jotta saadaan mahdollisuuksien mukaan omat klubiveljet ja -siskot samaan veneeseen, kiinnostuneita jäseniä pyydetään ilmoittautumaan Matti Braxille sähköpostilla (matti.brax@papula-nevinpat.com) tai puhelimella (040-7330722). Matti kerää klubilaisten ilmoittautumiset ja lähettää ne kootusti Silakkasoudun järjestäjille. Ilmoittautuessa muista kertoa, osallistutko soutajana vai patikoitsijana. Ilmoittautumisten takaraja on 16. syyskuuta.