RotaKids  Finland

Mikä on RotaKids?

Rotaryklubit ympäri maailmaa järjestävät toimintaa alle 12-vuotiaille lapsille. Toimintaa kutsutaan yleisimmin nimillä Earlyact ja RotaKids.

Lapsille suunnatun toiminnan periaatteina on järjestää lapsille Rotaryn arvojen mukaista toimintaa ja antaa lapsille mahdollisuus vaikuttaa ja tehdä hyvää omassa yhteisössään. Samalla opitaan arvostamaan toisia ihmisiä ja luontoa.

Lapsille suunnatussa toiminnassa toteutuvat Rotaryn perusajatukset: ystävyys, kiusaamisen ehkäiseminen, sosiaaliset suhteet, aktiivinen kansalaisuus, rauha ja kulttuurien moninaisuus, ympäristötyö ja luonnon monimuotoisuuden säilyttäminen, hyvä elämä.

Toiminta suunnitellaan yhdessä lasten kanssa ja projekteja tehdään heitä kiinnostavista aiheista; tässä esimerkkejä:

Mikä on Rotary?

Rotary on eettisellä pohjalla toimiva kansainvälinen palvelujärjestö, joka toimii yli 200 maassa – jäseniä sillä on yli 1,2 miljoonaa. Suomessa ja Virossa on noin 270 rotaryklubia ja rotareita niissä on yhteensä noin 8 900.

Rotarytoiminnan perustana ovat paikalliset rotaryklubit, jotka kokoavat yhteen samanmielisiä vaikuttajia tekemään hyvää omalla paikkakunnallaan. Klubit kutsuvat jäsenikseen paikkakuntiensa hyvämaineisia ammattimiehiä ja -naisia. Klubeilla on säännölliset kokoontumisajat, joissa eri ammattiryhmistä koostuvat jäsenet pitävät esitelmiä ajankohtaisista aiheista tai kutsuvat ulkopuolisia puhujavieraita.

Rotary on yksi maailman suurimpia hyväntekeväisyys- ja palvelujärjestöjä. Meidät tunnetaan maailmanlaajuisesta nuorisovaihdosta ja nuorten johtajien koulutuksesta. Rotaryn näkyvin projekti on polion poistaminen maapallolta. Rotary on kerännyt rahaa ja tehnyt työtä vuodesta 1985 PolioPlus-hankkeessa yhteistyökumppaneidensa kanssa. Tavoitteena on rokottaa kaikki maailman lapset poliota vastaan.

Kymmenen hyvää syytä olla rotari:

LISÄTIETOJA: Rotary.fi

ROTAKIDS TARROJA JA RINTANEULOJA!

Nyt voit tilata Rotary/RotaKids tapahtumiinne RotaKids rintaneuloja tai tarroja ja tukea näin Suomen RotaKids toimintaa: