Klubimme toimihenkilöitä rotarypiirin 1390 järjestämissä tilaisuuksissa

(Kuvat: Niko Niemi, RC Lahti-Wesijärvi)

PETS: Presidents-Elect Training Seminar – Toimihenkilöiden koulutusseminaari

PETS pidettiin tänä vuonna Hämeenlinnan 11.3. Hämeen Ammattikorkeakoulun tiloissa Hämeenlinnassa. Mukana kouluttamassa olivat AG:mme Jorma Laine ja piiri-IT-tukemme Joni Niemi. Koulutettavana oli tuleva presidenttimme (PE, President Elect) Hannu Härkönen sekä vaihto-oppilasasioissa toisessa roolissa nuorisovaihtoasiamiehemme Joni Niemi.
Samassa yhteydessä pidettiin rotarypiirin piirineuvottelu. PE Hannu Härkönen edusti klubiamme valtakirjalla.

Piirikonferenssi Ideaparkissa ja Nokian Edenissä

Piirikonferenssi oli tänä vuonna kaksipäiväinen ja kolmiosainen. Ensin järjestettiin lauantaina 15.4. Ideaparkin keskusaukiolla suuri rotarynäyttely, jossa rotarytoimintaa esiteltiin suurelle yleisölle ständeillä ja lavalla. Mukana oli myös vaihto-oppilaamme Holly ”Olli” Young muiden piirin vaihtarien kanssa.

Lauantai-iltana oli aika palkita piirin rotareita kuvernöörin illallisella Governor’s Ball -juhlassa Nokian Eden-kylpylän ravintolassa. Ukrainan kenttäambulanssi -projekti sai muiden tunnustusten ohella viisi PHF-mitalia Uudesta Seelannista!

Sunnuntaina kokoonnuimme aamupäiväksi seminaariin kuulemaan ajankohtaisia Rotary-asioita. Presidenttimme Juha Korhola sai muistikirjaansa paljon uusia ajatuksia klubillemme tuotavaksi.