Imagine Rotary

Kuvernööri Esa Mäkinen vieraili klubissamme 20.10. Keskusteltuaan hallituksen kanssa ja syötyämme ravintola Tehtaan meille taikoman päivällisen, hän pääsi kertomaan ajatuksiaan ja näkemyksiään koko klubillemme, ja vaihtamaan ajatuksia kanssamme. Esan ensimmäinen kysymys klubillemme oli, miksi tämä rotaryvuosi on niin erityinen Rotaryn historiassa? Kokouspöydän viereen ripustettu viiri antoi vaivihkaisen vinkin – tämä on kautta aikain ensimmäisen Rotary Internationalin naispresidentin vuosi.

RIP Jennifer Jones kehottaa vuositeemassaan kuvittelemaan / unelmoimaan / haaveilemaan (”imagine”) tulevaisuuden Rotarysta, jonka avulla maailmassa on vähemmän nälkää ja tauteja sekä enemmän positiivista rauhaa ja demokratiaa. Monimuotoisuus on yksi Rotaryn perusarvoista, ja jo perustajamme Paul Harris oli sen kannattaja: monimuotoisuuden takia klubeihimme mm. haluttiin jo alusta asti edustajia eri ammateista. Monimuotoisuuden käsite on laajentunut yhteiskunnassa vuosien kuluessa, ja meidän on osaltamme osattava mukautua siihen jäsenistössämme ja projekteissamme. Myös ”Comfort and care” on tärkeää: uusista ja nykyistä jäsenistä on pidettävä huolta ja oltava heille klubi, johon jokaisen on mukava tulla.

Kiitos Esa innostavasta ja kannustavasta vierailusta!