Rotaryn tavoitteena on lisätä äitien ja lasten terveydenhuollon saavutettavuutta niin, että kaikkialla olisi yhtäläiset mahdollisuudet terveelliseen tulevaisuuteen. Arviolta 5,9 miljoonaa alle viisivuotiasta lasta kuolee vuosittain aliravitsemukseen, riittämättömään terveydenhuoltoon ja huonoon hygieniaan – jotka kaikki olisivat ehkäistävissä.

Kuinka Rotary saa avun perille?

Rotary mm. tarjoaa koulutusta, rokotuksia, synnytyspakkauksia ja liikkuvia terveysklinikoita. Naisille opetetaan kuinka ehkäistä HIV:n tarttumista äidiltä lapselle, kuinka imettää ja miten suojella itseään ja lapsiaan taudeilta. Ohessa vain muutama esimerkki maailmalta. Lue lisää (englanniksi) kansainvälisiltä teemasivuiltamme.

Rotary-ohjelmat turvaavat naisten pääsyä terveydenhuollon piiriin

Rotarien lahjoittama lastensairaalalaitteisto käytössä Brasiliassa

Rotaryt jakavat apulvälineitä ja tietoa puhdasta synnystä varten ja kouluttavat terveydenhoitohenkilökuntaa tukemaan synnytystä

Rotaryt neuvovat äitejä rintaruokinnassa, kannustavat rokotusohjelmiin ja säännöllisiin tarkastuksiin sekä jakavat äitiä ja lapsia suojaavia hyönteisverkkoja