Ajankohtainen kuukausiteema täällä Pohjolassakin

Konfliktit eivät kuulu normaaliin elämään. Rotaryn hankkeet tarjoavat koulutusta, joka lisää keskinäistä ymmärrystä ja antaa päättäjille ja yhteisöille taitoja ratkaista konflikteja. Tuemme rauhanrakentamista paikallisesti konflikteihin ajautuneissa yhteisöissä. Selvitämme niiden taustalla olevia syitä, joita ovat köyhyys, eriarvoisuus, etniset jännitteet, koulutuksen puute sekä epätasaisesti jakautuvat resurssit ja voimavarat.

Rahoitamme kansainvälistä rauhan edistämisen ja konfliktien ratkaisun maisteriohjelmaa sekä täydennyskoulutusohjelmaa seitsemässä yliopistossa eri puolilla maailmaa. Jo yli 1 300 opiskelijaa on suorittanut vaativan kaksivuotisen ohjelman ja työskentelee rauhan edistämiseen liittyvissä tehtävissä. Lue lisää rauhankoulutuksesta (englanniksi) Rotary.org-sivuilta: Peace Fellowships.

Ryhmäkuva lapsista, jotka osallistuvat vuoden 2017 Well-Being for Kids From Ukraine -projektiin. 26. elokuuta 2017, Zakopanessa, Puolassa. Puolan rotarypiirin 2231 rahoittama ohjelma auttaa 7–12-vuotiaita lapsia, joiden isänsä on kuollut tai loukkaantunut vakavasti Itä-Ukrainan sodassa. Kuva © Rotary International