Rotaryklubi on toiminnan perusyksikkö. Klubi on suoraan Rotary Internationalin alaisuudessa. Klubit kuuluvat RI:n alaisiin piireihin, joita Suomessa on kuusi. Suurimmilla paikkakunnilla on useita klubeja. Lohjallakin aiemmin oli kaksi klubia: Lohjan ja Lohjannummen Rotaryklubit. Ne yhdistyivät kaudella 18-19. Lohjan Rotaryklubi kuuluu Rotarypiiriin 1420, joka on yksi Suomen kansainväliseen Rotary-järjestöön kuuluvista kuudesta Rotarypiiristä. Piiriin kuuluu 60 klubia Etelä-Suomesta ja 16 Viron klubia. Lohjan Rotaryklubi – Lojo Rotarklubb hyväksyttiin Rotary International jäseneksi 21.6.1949 numerolla 7309.

Klubi päättää itsenäisesti ohjelmastaan, toiminnastaan ja jäsenistönsä kehittämisestä. Lohjalla toimintaa on ollut vaihtelevasti yli 70 vuotta.